29歳会社員が独立を目指すブログ

29歳会社員が節約・資産運用・副業・起業などに手を出しながら独立を企てるブログです。

経済再開へのシビアな判断

f:id:shu-san2019:20200427230512j:plain

 

コロナ陽性で一時は集中治療室に入っていたイギリスのボリスジョンソン首相がついに快復を遂げ1ヶ月ぶりに公務に復帰しました コロナ生存者の彼が復帰早々述べたのはウィルス封じ込め対策を緩和することへの警戒でした

UK Prime Minister Boris Johnson has warned against relaxing the United Kingdom's coronavirus restrictions too soon in his first remarks since returning to work after contracting the disease, imploring the nation to "contain your impatience."

Speaking outside Downing Street in London, Johnson said that the UK was making progress in tackling the outbreak, with fewer ICU hospital admissions for Covid-19 patients, and "real signs now that we are passing through the peak."

The virus has killed more than 20,000 people in the UK.

 経験者は語るってやつですね 説得力がダンチです

イギリスの研究者も緩和することへの影響を述べています

edition.cnn.com

 

ところでこれ見て彼が好きになりました 

youtu.be

頭は切れそうですが嫌味なく親しみやすい人柄が溢れております 経済か感染症対策か 「イギリスのトランプ」と言われたりしてましたが、本家は選択の余地が無いと言わんばかりに経済倍プッシュな所を見るにジョンソンとは根本的に違うように思いました